PROJEMİZ HAKKINDA - ABOUT OUR PROJECT
Hayatlarımızın her alanına dâhil olan teknolojinin eğitim hayatımıza da sızması kaçınılmaz bir gerçektir. Öğrenmeyi kolaylaştıracak, eğlenceli hale getirecek her türlü dijital ürün de eğitim öğretimin içinde olmalıdır. Nitekim günümüz şartlarında, uzaktan eğitim süreci ile birlikte teknoloji ve Web 2.0 araçları öğrencilerimizin hayatının ayrılmaz bir parçası olmuştur. Bu araçlar öğrencilerimizin öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olmalarına büyük katkı sağlayacaktır. Teknoloji ve online eğitimlerle yoğun olduğumuz, yer ve zaman bakımından özgür olduğumuz bugünlerde Web 2.0 araçlarını kullanmak yabancı dil eğitiminde bizlere büyük katkı sağlayacaktır. Bu nedenle yabancı dil öğretimini Web 2.0 araçları ile daha kolay ve eğlenceli hale getirmeyi hedeflediğimiz projemizde öğrencilerin dil öğrenimine karşı olan ön yargılarını kırmak istiyoruz. Dijitalleşerek eğleneceğiz, eğlenerek öğreneceğiz.
![]() |
| Proje Afişimiz |
It is an inevitable fact that technology, which is included in all areas of our lives, infiltrates our education life. All kinds of digital products that will make learning easier and fun should also be included in education. As a matter of fact, technology and Web 2.0 tools have become an integral part of our students' lives with the distance education process in today's conditions. These tools will make a great contribution to our students to be technology literate, active and participatory individuals in their education and future lives. Using Web 2.0 tools will make a great contribution to us in foreign language education nowadays, where we are intense with technology and online training and are free in terms of space and time. For this reason, we want to break students' prejudices against language learning in our project, where we aim to make foreign language teaching easier and more fun with Web 2.0 tools. We will have fun by digitalizing, we will learn by having fun.
HEDEFLERİMİZ - GOALS
• Yabancı dil öğrenimine olan ilgiyi artırmak, dili kullanma konusunda öğrencileri motive etmek
• Yabancı dil öğretimini Web 2.0 araçları ile daha kolay ve eğlenceli hale getirerek öğrencilerin dil öğrenimine karşı ön yargılarını kırmak
• Web 2.0 araçlarını kullanma becerisi kazandırarak öğrencilerin dijital yeterliliklerini artırmak
• Öğrenilen Web 2.0 araçlarıyla özgün projeler ve ürünler üretmelerini sağlamak
• Dil öğrenimini geleneksel yöntemlerin dışına çıkarmak
• Öğrencilerin sınıf dışında sosyal bir ortamda yabancı dile maruz kalmasını sağlamak
• Öğrencileri öğrenim süreçlerine aktif bir şekilde dâhil etmek
• Öğrencilerin özgüven ve yaratıcılıklarını geliştirmek
• Farklı yerlerde farklı kültürlerde yaşayan öğrencileri aynı amaç için bir araya getirmek, işbirliğine dayalı öğrenmeyi desteklemek
• Öğrencilere farklı şehirleri, kültürleri ve okulları tanıma, yeni arkadaşlarla iletişim kurma ve sosyalleşme fırsatı vermek
• Yabancı dil öğretimini Web 2.0 araçları ile daha kolay ve eğlenceli hale getirerek öğrencilerin dil öğrenimine karşı ön yargılarını kırmak
• Web 2.0 araçlarını kullanma becerisi kazandırarak öğrencilerin dijital yeterliliklerini artırmak
• Öğrenilen Web 2.0 araçlarıyla özgün projeler ve ürünler üretmelerini sağlamak
• Dil öğrenimini geleneksel yöntemlerin dışına çıkarmak
• Öğrencilerin sınıf dışında sosyal bir ortamda yabancı dile maruz kalmasını sağlamak
• Öğrencileri öğrenim süreçlerine aktif bir şekilde dâhil etmek
• Öğrencilerin özgüven ve yaratıcılıklarını geliştirmek
• Farklı yerlerde farklı kültürlerde yaşayan öğrencileri aynı amaç için bir araya getirmek, işbirliğine dayalı öğrenmeyi desteklemek
• Öğrencilere farklı şehirleri, kültürleri ve okulları tanıma, yeni arkadaşlarla iletişim kurma ve sosyalleşme fırsatı vermek
• To increase the interest in foreign language learning and to motivate students to use the language.
• To break students' prejudices against language learning by making foreign language teaching easier and more fun with Web 2.0 tools.
• To increase the digital competence of students by providing the ability to use Web 2.0 tools
• To enable them to produce original projects and products with the learned Web 2.0 tools
• To take language learning out of traditional methods
• To ensure that students are exposed to foreign language in a social environment outside of the classroom.
• To actively involve students in their learning processes.
• To improve students' self-confidence and creativity
• To bring students from different cultures in different places together for the same purpose,
supporting collaborative learning
• To give students the opportunity to get to know different cities, cultures and schools, communicate with new friends and socialize
• To break students' prejudices against language learning by making foreign language teaching easier and more fun with Web 2.0 tools.
• To increase the digital competence of students by providing the ability to use Web 2.0 tools
• To enable them to produce original projects and products with the learned Web 2.0 tools
• To take language learning out of traditional methods
• To ensure that students are exposed to foreign language in a social environment outside of the classroom.
• To actively involve students in their learning processes.
• To improve students' self-confidence and creativity
• To bring students from different cultures in different places together for the same purpose,
supporting collaborative learning
• To give students the opportunity to get to know different cities, cultures and schools, communicate with new friends and socialize
BEKLENEN SONUÇLAR - RESULTS
Proje sonunda öğrencilerimiz birçok Web 2.0 aracını öğrendikleri ve öğrenme sürecine aktif olarak dâhil oldukları için hedeflenen kazanımlar açısından kalıcı bir öğrenme gerçekleştirmiş olacaklar. Yabancı dile olan önyargıları kırılmış, hedef dilde iletişim için özgüvenli ve istekli hale gelmiş olacaklar. Proje sürecinde teknolojinin yoğun kullanımı sayesinde dijital yeterliklerini artıracaklar. Dil öğreniminde geleneksel yöntemlerin dışına çıkıldığında hem öğrenci hem öğretmen açısından hedefe daha kolay ulaşıldığı görülecek. Ekip çalışması becerileri geliştirilecek. Nihai ürün olarak ise öğrencilerin süreç içerisinde Web 2.0 araçlarını kullanarak oluşturdukları özgün ürünlerin bulunduğu bir e-kitap, bu ürünlerin paylaşıldığı sosyal medya hesapları ve konuya ilgi duyan, yabancı dil alanında gelişmek isteyen bireylerin ulaşabileceği bir blog sayfası oluşturulacak ve projenin Twinspace paylaşımları bu blogda yayınlanacak.
At the end of the project, our students will have achieved permanent learning in terms of targeted achievements, as they learn many Web 2.0 tools and actively participate in the learning process. Their prejudices against foreign languages will be broken and they will become confident and willing to communicate in the target language. Thanks to the extensive use of technology during the project process, they will increase their digital competencies.It will be seen that the goal is reached more easily for both students and teachers when going beyond traditional methods in language learning. Teamwork skills will be developed. As the final product, an e-book containing original products created by students using Web 2.0 tools in the process, social media accounts where these products are shared and a blog page accessible to individuals who are interested in the subject and want to develop in the field of foreign languages will be created and the Twinspace shares of the project will be published on this blog.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder